تاریخچه مبل راحتی ریلکسی و ریکلاینر

مبل ریلکسی یا ریکلاینر چیست؟

 

بشر از آغاز زیستن درپی فراهم نمودن اسباب آرامش و آسایش خویشتن بوده است. تمام اختراعات انسان از کوچک ترین نمونه ها مثل قاشق و چنگال تا اختراع هواپیما و ماشین نشان دهنده آن است که آدمی همواره در تلاش بوده تا زندگی را برای خود و همنوعانش آسان‌تر و مطبوع تر سازد.

مبل یک نمونه از اختراعات بشر است که ریشه در دوران پارینه سنگی دارد.نمونه های ابتدایی مبل و صندلی از جنس سنگ بوده اند.و در جوامع کهن به پادشاهان و طبقه اشراف تعلق داشته است.این اختراع مطبوع آدمی به مرور زمان و باگذشت سالیان متمادی در اختیار دیگر افراد وطبقات جامعه قرار گرفت به گونه ای که امروز جزء لاینفک زندگی بشر است.شکل ابتدایی مبل ها همان صندلی های سفت وسخت و غیر انعطاف پذیر بوده اند.از آنجایی که ذات انسان به دنبال رفاه و آسایش است دیری نپایید که مبل ها و کاناپه های راحتی به دکوراسیون خانه ها راه پیدا کردند.استقبال از مبل های راحتی تولیدکنندگان مبل را برآن داشت تا در رقابتی تنگاتنگ شروع به تولید مبل هایی نمایند که راحتی ورضایت بیشتری را برای مشتری به ارمغان بیاورد.

 

خلاقیت و ابتکار تولیدکنندگان تا جایی پیشرفت که راحت ترین مبل ها را با عنوان مبل ریلکسی یا مبل ریکلاینر به بازار عرضه نمودند.اولین نمونه های این مبل هوشند کمتر از چهار دهه است که به ایران وارد شده است.اما به دلیل هزینه های بالای واردات و بالا رفتن قیمت این نوع مبل ها و نارضایتی مشتری ها از نبود خدمات پس از فروش آن ها ،تولیدکنندگان ایرانی نمونه های مشابه مبل ریلکسی را ساخته  وبه بازار عرضه نمودند.بنابر نظر متخصصان نمونه های داخلی از نظر مکانیزم و ساخت کاملا مشابه نمونه های خارجی و حتی بهتر از آن ها بوده اند.

مبل های ریلکسی که امروزه در بازارهای ایران مثل یافت آباد و دلاوران تهران و غیره مشاهده می‌شوند نسبت به مدل های ابتدایی خود بسیار پیشرفته تر می‌باشند.این مبل ها تک نفره ،دونفره و سه نفره دارند.در دونوع برقی و دستی به بازار عرضه میشوند.یک موتوره و دو موتوره هستند. ویژگی جالب این مبل ها حالت راک و گردان آن میباشد. همه ما ازصندلی های راک که خاطرات کودکی مارا زنده می‌کنند و در خانه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها یکی از آن هارا می‌توانستیم پیداکنیم و یواشکی لحظه ای

 

روی آن تاب بخوریم را به یاد می آوریم. صندلی های چوبی که خشک و غیر انعطاف پذیر بودندو تنها امتیازی که جذابشان میکرد حالت راک و گهواره مانندشان  بود.اما مبل های ریلکسی این ویژگی را به نحو احسن به کمال رسانده اند این مبل ها فوق العاده نرم و راحت هستند با بالشتک ها و بازوهای پهن ،گویی آغوشی گرم شما را بغل گرفته است.

ویژگی برجسته دیگر این مبل ها بهره‌مندی از آپشن ماساژور و گرم کن نواحی خاص میباشد. مدل سالمندی این مبل ها علاوه بر امتیازات فوق دارای یک اهرم در پشت آن میباشد که مبل را به حالت ایستاده در می آورد و به سالمند و افراد کم توان کمک می‌کند تا بدون نیاز به دیگران خودشان به آسانی از روی مبل برخيزند.

همه ما انسان ها بعد یک روز پرمشغله در جستجوی محلی نرم و راحت هستیم تا ساعتی به دور از همه دغدغه ها در آن بیاساییم.

شرکت مبل ریلکسی لیزی بوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مبلمان ایران توانسته انواع مبلمان ریلکسی را در طرح ها و رنگ های گوناگون از باکیفیت ترین پارچه های ترک با آپشن های متنوع،مطابق سلیقه وخواست شما دراختیارتان بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *