همه ما هنگام خرید مبل به رنگ و طرح و اندازه مبلمان توجه می کنیم.

اما آیا همین موارد تضمین معتبری برای خرید یک مبل خوب خواهد بود؟

در این مطلب قصد داریم تمامی مواردی که در خرید مبل باید به آن توجه نمود را بیان داریم.

و برای شروع از همان طرح مناسب رویه ی مبلمان که مد نظر همگان است آغاز می کنیم.

به عبارت دیگر می خواهیم بدانیم برای یک انتخاب خوب مبل چه طرح هایی از رویه مبلمان با توجه به محیط مورد استفاده مناسب خواهد بود؟

ما از مبلمان استفاده های متفاوتی داریم. روی مبلمان چرت می زنیم، فیلم میبینیم، گفت و گو می کنیم، از مهمان پذیرایی می کنیم و …

چون این بار قصد داریم، مبلمان را از دید طرح و پارچه رو مبلی مورد بررسی قرار دهیم میخواهیم بدانیم مبلمانی که بتواند از لحاظ طرح و رنگ مناسب باشد و تمامی این ویژگی ها را شامل شود چیست؟

یا برای بر طرف کردن هر یک از این نیازها کدام طرح و رنگ مناسب خواهد بود؟

انتخاب طرح و رنگ پارچه رو مبلی در مبل های راحتی تنوع بسیاری را شامل می شود.

می توانیم بگوییم توصیه ما برای آپارتمان های کوچک و دنج انتخاب رویه های مبلی شاد و سرزنده است. رویه هایی ست شده با کوسن هایی با طرح های خاص که محیط های کوچک و دلگیر آپارتمانی را رنگ و جلا ببخشد.

حتی مبل هایی به رنگ شاد و ساده به طوری که هر یک از مبل ها رنگی متفاوت را به خود اختصاص دهد. اما توجه داشته باشید که ترکیب چنین رنگ هایی نیاز به یک مهارت کارشناسی شده دارد تا ضمن در بر داشتن زیبایی به گونه ای باشد که فضای کوچک آپارتمانی را بزرگ تر جلوه نماید نه کوچک تر.

که این مورد را باید به کارشناسان تولید مبل سپرد و حتما با آنان در میان گذاشت.

رویه مبلی مناسب برای مبل های با دسته های کوتاه تر از پشتی و بدون کوسن، رویه های مخملی هستند. این مبل ها مناسل استراحت هستند و رویه های مخملی احساس نرمی و راحتی فرد را می افزاید.

مبل های خانه های اشرافی نیز می توانند از رویه های مخملی مبل استفاده نمایند. چرا که چهره ی لوکس تری به فضا می بخشد.

اگر فضای بزرگی داریم و ار مبل های راحتی کلاسیک استفاده کردیم می توانیم از پارچه هایی با رویه های طرح دار استفاده کنیم اما سعی کنیم از طرح های خیلی شلوغ استفاده نکنیم.

استفاده از یک مبل ریلکسی نیز برای استراحت زنان در نیمه ی روز پیشنهاد می شود.

رویه مبل های رسمی و ویژه ی پذایرایی ازمیهمانان می تواند چرم های اصیل و درجه یک باشد. مدل مبل چستر فیلد از بهترین ها برای این موارد است.

مبل های چستر فیلد با رویه چرم برای کتابخانه ها و دفاتر کار لوکس و حتی اتاق خواب های لوکس مناسب خواهد بود.

رویه چرم مبل برای ریلکسی ها، مبل های ماساژور، مبل های تماشای تلویزیون و حتی مبل های ال نیز مناسب است.

با امید به بهره مندی شما عزیزان از این مطلب در ادامه به موارد دیگری برای خرید یک مبل خوب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. منبع:

http://lazyboysofa.blogfa.com/post/124/%db%8c%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%a8%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-